wtorek, 15 września 2015

Spaghetti z cukinii. Z pancettą, figami i suszonymi pomidorami. Dla 'HelloZdrowie'!



C u k i n i a  to dla mnie dojrzałe lato. Leczo mojej Mamy bulgoczące w wielkim garnku w zalanej słońcem kuchni. Proste i najlepsze. Pachnące pomidorami i spokojem. Tylko warzywa i ryż. Ulubione. 
Pamiętam jak wyjadałam z niego miękkie krążki cukinii...

Tak... cukinię lubiłam od z a w s z e. To dla mnie fantastyczne warzywo - kameleon, które doskonale dopasowuje się do otoczenia. Na ostro, zapiekana, faszerowana, z makaronem? Super! 
Pamiętam moje zdziwienie i zachwyt gdy odkryłam cukiniowy pasztet! A w słodkich wypiekach? Jak najbardziej! Świetnie dodaje wilgoci i miękkości. Jadam ją też chętnie w zupach i w surówkach. Jak tylko się da! 

A odkąd zakupiłam porządną mandolinę, noszę się z zamiarem podmieniania cukinią ... klasycznego makaronu. Szczerze, efekt przerósł moje oczekiwania! Spaghetti z cukinii jest pyszne, delikatne a zarazem chrupkie i soczyste. Fajnie komponuje się ze słoną pancettą i słodkością fig. Nie mówiąc już o tym, że mamy zdrowe, lekkostrawne, pełnowartościowe danie.
Korzystajcie póki sezon! 
Po przepis zapraszam Was na przepiękny portal HelloZdrowie - klik, dla którego z prawdziwą radością przygotowałam przepis oraz zdjęcia. 

Zapraszam! 




9 komentarzy:

  1. Natalio, sałatka wygląda zachwycająco :) Ty wiesza, że lubię takie z figami :)

    Ta mandolina kusi mnie bardzo, ale nie wiem którą wybrać, aby się nie zawieść. Poradzisz, powiesz jaką masz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, do dziś sałatka z figami którą podpatrzyłam u Ciebie w zeszłym sezonie, należy do moich ulubionych! :-* <3

      A mandolinę mam taką:
      http://allegro.pl/hebel-v5-4-kolory-borner-polska-elwa-i5649030221.html
      kiedyś, dawno temu polecała ją na swoim blogu Liska :-) Jestem mega zadowolona, naprawdę ! Buziaki! :*

      Usuń
  2. Pychota! Makaron z cukinii robię sobie od dawna, moje tegoroczne odkrycie - zdrowe, smaczne i nisko kaloryczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam połączenie makaronu z cukinią.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie, ale nie wiem czy dałabym radę przełamać się, co do fig :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Często tu zaglądam bo wiele przydatnych indormacji!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za odwiedziny i feedback w postaci komentarzy :) Pozdrawiam i zapraszam ponownie!