wtorek, 18 sierpnia 2015

Sałatka z truskawkami i granatem (Strawberries and pomegranate salad).




'Clue' do tej sałatki są naprawdę dobre, słodkie i soczyste truskawki. 
To chyba ostatnia chwila (mam nadzieję, że jeszcze nie za późno...), żeby się z nimi pożegnać.

I do kolejnego roku... 

Nie umiem się uwolnić od wkradającego się smutku, za każdym razem gdy żegnam sezon na coś, co lubię. Męczy mnie to nieco, wiem w głębi serca, że smucić się nie powinnam, tylko czerpać pełnymi garściami z tego, co jest. 
Tu i teraz. 
Bo wciąż jest pięknie i kolorowo. C i e p ł o. 
Wciąż lato i to wyjątkowo w tym roku upalne i szczodre. Takie jak lubię :-)

Ale 'z wiekiem' robię się coraz bardziej sentymentalna. Sztywnieją mi chyba jakieś umysłowe struktury i aż się boję co będzie dalej. 
Pierwsze suche liście i chłodne wieczory. 
Taaaakie duże, dojrzałe już prawie (!) kasztany za oknem (przecież niedawno kwitły, no halo!)
Dynie i bakłażany na straganach (to już, to jesień?!...)
Trzecie 'urodziny' naszych kocich dzieciaków (już dawno nie są dziećmi.. :( )
Zmiany, zmiany. Z m i a n y. 

Kurde, no. A ja łzy na zawołanie i gul w gardle. 



Jedzcie truskawy. Póki są :) 




Sałatka z truskawkami i granatem
(porcja dla 4 osób)

1 kg truskawek 
1 duży dojrzały granat
garść świeżej mięty, drobno posiekanej
gęsty jogurt naturalny (użyłam greckiego)

Dressing:
(*proporcje 'na oko' - dopasujcie sobie ilość do smaku)
2 łyżki płynnego miodu
1 łyżka oliwy extra vergine
1 łyżka soku z cytryny

szczypta świeżo mielonego czarnego pieprzu


Truskawki przekrawamy na połówki, wyłuskujemy pestki z granatu. 

Składniki dressingu dokładnie mieszamy, tak aby powstała gęsta emulsja.

Na talerzach układamy owoce, na wierzch solidna łyżka jogurtu greckiego, całość polewamy odrobiną dressingu, posypujemy szczyptą pieprzu. 

Smacznego! 








•                 •                 •


Strawberries and pomegranate salad. 
(serves 4)

1 kg of strawberries
1 large ripe pomegranate
a handful of fresh mint, finely chopped
thick plain yogurt (I used the Greek yogurt)

dressing:
(* proportions 'by eye' - adjust dressing to your taste)
2 tablespoons liquid honey
1 tablespoon extra virgin olive oil
1 tablespoon lemon juice

a pinch of freshly ground black pepper


Strawberries cut in half, take out the seeds of a pomegranate.

Mix dressing ingredients thoroughly, so as to form a thick emulsion.

Arrange fruit on plates and top it with generous spoon of Greek yogurt,  pour a little dressing on the top, sprinkle with a pinch of black pepper.



Enjoy! 




3 komentarze:

  1. Ja tam sentymentalna nie jestem... :) Ciesze sie juz na dynie. Co prawda w sklepach juz sa ale ja poczekam jeszcze troche bo dla mnie dynie=jesien (a jesieni jeszcze nie ma:) Salatka doskonala! I tak pieknie ujeta na zdjeciach...az kipi od soczystosci... Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tak sobie myślę, ze smakowałoby mi to cudo :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za odwiedziny i feedback w postaci komentarzy :) Pozdrawiam i zapraszam ponownie!